Z čeho vycházíme
Naším hlavním cílem je harmonický vývoj celého člověka, nejen jeho intelektu, při respektování vývojových zákonitostí a zvláštností. Chceme přispět k výchově generace, která bude v budoucnu vnímat, milovat, ochraňovat a vytvářet živý svět přírody a lidí.
Na děti chceme působit tak, abychom uspokojovali jejich požadavky (s ohledem na individualitu a vývojové fáze dítěte), a vést je k samostatnosti a tvořivosti. Hlavními metodami je napodobování a vzor, přičemž napodobování je svobodný akt dítěte v příkladném prostředí.
Dítě v prvním sedmiletí shromažďuje své zkušenosti, které získává pozorováním, napodobováním a experimentováním. Své charakterové rysy nezískává vysvětlováním a zákazy, ale tím, jak se chovají dospělí v jeho okolí. Na rodiče bychom chtěli působit tak, aby děti ochraňovali před přílišným přetěžováním, nezahrnovali je nepřiměřeným množstvím informací, ale vedli je k tomu, aby se uměly kolem sebe dívat a pozorovat svět.
Chceme svým pojetím probouzet v dětech vědomí, že jsou součástí řádu věcí a přírody. Smyslem výchovy je vést děti k vědomí života v souladu s tímto řádem a ke snaze o nápravu věcí do původního stavu v případě, byl-li tento stav člověkem porušen. Budujeme respekt k tomu, co tento řád prezentuje – šetrné zacházení s věcmi, přírodou, přijímání daných společenských rolí a autority jiného člověka.